Pages

Tuesday, August 6, 2013

::Dulu Dan Sekarang::


salam dan selamat pagi...kisah pagi ni aku mulaka dengan bayar zakat fitrah...tahun ni kiranya aku dah terlambat bayar fitrah sebabnya terlupa dan cari amil tak jumpa...almaklumlah aku berada di luar melaka sekarang ni..jadi nak mencari amil mmg tak tau dimana duduknya...pic bawah ni resit fitrah aku tahun lepas...aku bayar untuk berdua sebab menanggung anak buah..seorang cuma RM 6.50 seorang...

 
tapi kali ni aku cuma bayar sorang jea sebab aku dah menanggung sesape pun...tapi di Kuala Lumpur ni bayaran zakatnya RM7.00 sekepala...aku bayar fitrah semalam kat TESCO Cheras..seb baik aku ikut anak buah aku keluar kalau tak mmg aku bayar masa aku balik kampung esoklah jawabnya....


2 comments:

azieazah said...

Perak, Kedah dan Selangor antara jumlah zakat fitrah termahal rasanya. Tapi tak kisahlah, itu adalah kewajipan.

Berzakat Menyucikan Harta dan Jiwa.

Unknown said...

tak kak azie...buat masa sekarang yang paling tinggi johor RM8 perkepala kak....tapi dah tanggungjawab walau setinggi manapun tetap dilunaskan...hehehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...