Pages

Wednesday, October 12, 2016

Balik Kampung Petik Rambutan

Assalamualaikum.alhamdulillah masih diberi nafas untuk memulakan hidup...minggu lepas aku dan en sayang pulang ke kampungnya di Terengganu Darul Iman.lebih spesifik di Kg Tengkawang Kuala Berang Terengganu.

Perjalanan bermula pada Jumaat jam 8 malam dan tiba di kampung jam 6 pagi hari Sabtu...memang nampak lama sebab en sayamg tak bawak laju dan kami banyak berhenti..kata en sayang tak payah laju2 bukannya kampung tu lari.tujuan kami balik tu sebab nak petik buah2an yang katanya sedang meriah kat kampung..aku nak rasa sendiri petik buah sendiri


Nampak meriah kan buah2an yang bergayut2 ni..ni antara sebahagian gambar aje sebab aku tak belum amik lagi dari henfon en sayang.jadi kita tengok ajelah apa yang ada dulu..nanti aku up cite lagi..


Ini yang dah dibawa turun dari pokok.buah duku dan rambai..banyaknya seolah2 kami nak berniaga kat chow kit plak.walhal nak makan bertiga aje..tapi kami singgah di Kuala Lumpur untuk kakak aku...dan baki kami agihkan kat sedara di bukit katil pulak..alhamdulillah rezeki allah perlu sama diagihkan


Ini wajah kami berdua yang riang gembira petik buah kat kepala aje...seronoknya memangbtak boleh digambarkan.aku ni bukanlah manusia yang masuk ke kebun tapi disebabkan nak petik sendiri aku gagahkan jugak kaki melangkah...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...