Pages

Monday, November 4, 2013

::Briefing Sebelum Rafting::

disebabkan aktiviti rafting ini adalah ekstrem makanya sesi taklimat diadakan oleh Ketua Jurulatih...briefing ni sume orang kena dengar baik ko yang dah biasa main apalgi yang beginner macam aku ni...menarik jugak taklimat tu sebab aku memang buta benor pasal rafting ni....moh kite nengok gambo tapi kalau korang lupa kat mana aku rafting ni carik aje lah kat SINI...




sumenya khusyuk dengor taklimat keselamatn..maklumlah sumenye beginner so kena dengor betul2...kata instructor tu kalau ikut apa yang dorang cakap in sha allah selamat sepanjang perjalanan di jeram tu...ada macam2 perkataan yang digunakan masa rafting ni antaranya FORWARD,BACKWARD,BOOM BOOM dll....kalau tak buat apa yang dorang suh tu mmg korang saje carik nahas la tu...so ikut yea anak2 sume
 


inilah pakaian keselamatan atau jaket keselamatan kami..gambor helmet ngan paddle takde pulok yea..mahaplah...kawan kite lupa nak ngambik....sumenya free size..boleh aje nak masukkan org yang bersaiz XXL...tapi kalau lebih dari tu mahap yea nak...
 





ini masa kitaorang dapat outfit...nak pakai dan nak ngetatkan baju tu...nampak macam mudah tapi soal keselamatan dalam air tak boleh kompromi tau..kena pakai seketat yang boleh ikut keselesaan kita..sebab jaket nilah yang akan bantu andainya kita ni jatuh dari kayak sebelum bantuan keselamatan diberikan.....kalau korang leh nampak aku ngah nolong kawan aku ketatkan jaket dia..... baik kan aku ni....hehehehehehehehehe
 
inilah raft yang akan kitaorang naik masa nak bermain2 air tu....boleh muatkan 6 orang termasuk instructor ler...katanya yang ringan di belakang (kalau aku tak salah la)...kayak ni ngah dimuatkan dalam lori tuk dibawak ke jeram nanti...




ini antara kumpulan yang pose a.k.a amek aura kayak sebelum di air termasuk aku dan kengkawan team aku ler....foto kami kat sini adalah BEST PHOTO yang kitaorang ada...syioknya...
 


ni lagi gambor briefing..korang nengoklah muka penakut aku kan....semangat waja pegang paddle tu...cam tau lah cara nak megang mende tu dak zuraida hoiiiii....


aku nampak aku ni dah macam panglima Melaka plak bile megang paddle ni....ngan muka serius dengor taklimat..hahahahahahahahaha



ini kami pas dibagi dalam kumpulan..aku tetap ngan leader aku walau ke mana hajer hokeyyyyy...maklumlah penakut...bila ada yang nak tolong aku hikutkan hajer....nampak aku tak???




ini masa aku ngan kengkawan atas kenderaan rasmi sebelum ke tempat "permainan" sekejap lagik....semangat hamek gambar kena hada ok.....taku belakang citer...pose maut tetap diberikan...hukhukhuk...

dengan tamatnya bahagian ini makan tutuplah kesah water rafting kat Adeline Villa ni...nanti aku cite plak pasal WATER ABSEILING....lagik menarik tapi yang ni aku tak maen sebab aku tak larat nak memanjat...kaki haku tak kuat....

BERSAMBUNG YEA.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...