Pages

Tuesday, March 4, 2014

Tukar MCB

salam dan selamat pagi sume...dah beberapa hari tak menulis disebabkan kekangan masa dan sifat rajin yang ada dalam diri aku ni...ari ni baru masuk opis sebab semalam aku MC...nak tau sebabnya tunggulah entri lain(kalau rajin nak menulis la)..so ini kisah yang berlaku sepanjang minggu lepas semasa aku balik ke kampung...disebabkan MCB aku ni merupakan jenis yang wujud 25 tahun yang lepas makanya en SAYANG kata lebih baik tukar sebab dah tak selamat nak guna yang sedia ada...jadinya aku pun setujulah utk tukarkan ianya kepada yang baru yang lebih baik...disebabkan yang menukar itu adalah en SAYANG jadi aku tak perlu bayar upah cuma perlu beli barang2 sahaja....so mari kita nengok gambar yea apa yg jadi kat umah aku


inilah barang2 yang perlu utk penambahbaikan kat umah aku..ada setengah barang yang aku beli dan yang en SAYANG belikan..kami berkongsi utk betulkan umah arwah..





inilah benda yang aku tukar...MCB atau dikenali sebagai Main Circuit Breaker..atau bahasa paling mudah kotak fius.kotak fius ni yang bekalkan elektrik ke umah kita.betapa oldiesnya barang ni..seperti kata en SAYANG barang yang boleh masuk muzium



ini plak MCB yang baru dan diletakkan ditempat yang baru dengan fungsi yang sama dengan lebih baik sedikit.seronok bila ada sedikit perubahan yang aku mampu buat..nak buat perubahan yang besar tunggulah yea....




inilah gambar semasa pembaikan dilakukan..yang sedang memasang tu lah en SAYANG aku..seb baiklah sidia ni boleh buat kerja2 elektrik...senang hati aku...tapi bersepahnya jangan cakaplah..jenuh mengemas serumah...



inilah kesan yang ditinggalkan selepas dicabut dan dialih ke tempat lain..aku kena cat semula untuk tutup kesan yg ditinggalkan....harap2 dapatlah dicat sebelum majlis...selepas habis memasang dan mengemas sedikit sebanyak malam tu kami makan KFC yang disponsor oleh anak buah aku....syok kami berdua makan...hilang penat...pas makan balik umah FMIL sebelum kuar ke bank










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...