Pages

Tuesday, January 22, 2013

::Simptom Darah Tinggi::

tengok tajuk pun dah tau kan????sekrang ni blog aku dah jadi macam blog kesihatan plak...bukan seebab apa aku ni dah ada penyakit baru so aku cuma nak bagi info pd diri aku ngan sesape yg rasa ianya berguna...hehehehehe...so berbalik kepada tajuk entri ni...masa aku mula2 pitam ari tu simptom yang aku alami ialah sakit kepala di bahagian belakang kepala dan aku rasa berdenyut sangat..terus gelap mata dan hehehehehe...dan hasilnya apabila disemak nah amik kau...tingginya darah aku...korang leh jenguk entri aku...so aku pun nengok la kat blog seseorang ni.....katanya kebanyakkan pesakit darah tinggi ni tak tunjukkan simptom tertentu tapi kebanyakan kali cuma sakit kepala....tapi kalau nak tau naik atau tak darah kita kenalah buat ujian tekanan darah...

foto Tekanan Darah Tinggi - Tanda-Tanda Dan Cara Mencegah

inilah yang aku rancang buat untuk menurunkan kadar tekanan darah aku.....yang paling penting adalah mengawal emosi...kalau dilihat kat atas tu aku yakin aku boleh buat tapi yang aku tak yakin boleh buat adalah mengawal emosi diri...mcmana nak buat tu yek???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...