Pages

Friday, May 11, 2012

::Bile Mereka Balik Part 2::

salam...semalam aku dh update cite aku sepanjang mereka balik ke cni..so ari ni aku nk sambung semula cite ttg mereka tuk ari kedua...pepagi tu aku ngan adik aku mula tuk masak sbb kitaorg ni klu nk kuar mmg kne makan dulu...baru jimat belanje..aku ingat nk mkn ikan bakar mlm tu tp adik aku kata tk payah la sbb kte sendiri leh bakar ikan tu..so ktaorg pun cadang lah nk bakar ayam dan ikan tuk makan tengahari...pas kami berhempas pulas siapkan sarapan dan makan tengahari, kami pun bersiap2 lah nk kuar..kul 12.00 tghari ktaorg mulakan pengembaraan...stesen pertama adalah tasik ayer keroh...ktaorg slalu lepak kt cni tuk mkn tengahari...mmg dh jadik tradisi plak...

inilah gambar2 kami...tk dapat nk snap bebanyak sbb kami dh kebuluran and dah sedia nk makan...makanan tengahari kami adalah nasi putih,ayam bakar,ikan bakar,sayur masak atau sambal goreng,sambal tumis dan timun (sudah semestinya)hehehehehe....




pas makan ktaorg pn teruskan perjalanan ke Bandar Hilir...tuk wat aktiviti seterusnya...kami berjalan2 la kt situ cuci2 mata..nengok sekeliling..maklumlah kami ni mmg suke berjalan sambil cuci mata....hehehehehe...


ini pic kami kat bandar hilir...masa ni pas ktaorg membeli belah kat dataran pahlawan sbb adik aku nk beli kerepek2..katanya kengkawan kt opis kirim...aku pn membeli sama..tuk mkn2 mse berjalan nnt...ni pn kami kepenatan and rehat kejap..sesi kedua tamat kul 6.00 ptg...pengembaraan akan bermula pas maghrib...ktorg nk balik umah..rehat and bersiap sekalik lagi...


pas maghrib ktaorg mulakan pengembaraan terakhir tuk ari ni...adik bradik aku nak naik Melaka River Cruise...so aku pun menelefonlah kengkawan yg ada kt ctu tuk minta tiket...and jgn marah...aku dpt free ticket...wah sronoknya dpt naik bot secara PERCUMA...hehehehe..dorang sume terperanjat sbb nengok tket tu RM0.00...so meh kte naik sesame...




cer nengok pic tiket tu...percaya tak??RM0.00....ktorg mmg suke bergambar tp kengkadang terlupa nk snap pic walaupun hanfon memasing leh tahan canggih...ada pic abang aku yg sulung and adik aku....hehehehe...

so tamatlah percutian mereka tuk bulan ni kt kampung..ari ahad tu tk amik gambar sbb ari berehat kt umah...and abang aku pn nk balik ari tu....mungkin ada lagi cite menarik ble diaorg balik ke kampung lagi....aku mmg sronok bile dorang sume balik ke cni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...