Pages

Tuesday, June 18, 2013

::Bezanya Disini Dan Disana::

salam tengahari..aku kembali lagik..ntah apa mimpi aku nak menulis pn aku tak tau..tp kalau korang nak baca aku mmg seronok menulis....kali ni nak cite tentang perbezaan.bukan perbezaan apa sangat pun tp tentang perbezaan cara hidup di sini (Kuala Lumpur) dan disana (Melaka)....memang terlalu besar bezanya sampaikan aku stuck dan amik masa nak adjust diri...orang kt sini sangat mengejar masa so aku mmg terpaksa ikut gaya tu..contohnya berjalan..kalau di sana aku berjalan perlahan sbb tak perlu berebut tp kat sini kena jalan pantas kalau tak kompom ko tertinggal baik bas ataupun masa....

dulu masa di sana aku memandu utk sampai ke tempat keje yang cuma amik masa setakat 20-25 minit jek..kalau lewat pun setakat 1/2jam jek...drive pun santai jek sbb tak stress sgt...tp apabila disini.....aku menaiki pengangkutan awam iaitu bas atau LRT..pegi keje tu taklah lama sangat sebb kurang sesaknya tp bila time balik...aduii...sengal punggung duduk dalam bas...biasanya aku kuar pukul 5.45ptg dan aku akan sampai umah dlm kul 7.15mlm...lama tak perjalanan aku??cam nak balik melaka plak tp mmg blh sampai melaka pun...


 


mula2 dulu malah sampai sekarang pun aku mmg akan keletihan yg amat sangat sbb terperangkap dlm kesesakan yang maha dahsyat...balik umah aku mandi,solat dan kadang2 tertidur sampai ke pagi...bangun isya' dh tengah malam...boleh kan???tenaga hilang sgt2......kena cari sesuatu utk 'recharge' tenaga yang dah habis ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...