Pages

Monday, January 21, 2013

::Pengenalan kepada Darah Tinggi::


semenjak aku di klasifikasikan sebagai pesakit darah tinggi ni...aku cuba cari info yang banyak berkaitan penyakit baru yg aku hidap ni...kalau aku tengok dari gaya pemakanan aku mmg kompom lah tak kena penyakit ni sbb aku bkn pemakan tapi apabila doc kata aku ni terlampau stress maka aku terpaksa bersetuju ngan apa yg doc tu kabarkan....pagi tadi kak nisah tanya brp bacaan darah aku so aku pn ke klinik dan hasilnya aku adalah pengidap darah tinggi tahap 1(Mild) iaitu bacaan aku pg tadi 145/94...lebih dari yg normal iaitu 120/80...macam tinggi nombor di kedua2 tu....patutlah aku pitam setiap kali bangun dan berjalan...

so aku pun carilah info kat laman ni....ada info yang mungkin lengkap bg aku tp korang  blh aje carik kat en google kalau nak tau...pasni aku kena buat banyak perkara tuk turunkan nombor tu...antaranya kembali bersenam,ambil makanan tambahan,meditasi,bercuti dan bertukar corak pemakanan iaitu mengambil lebih makanan berasaskan soya...nah amik ko....hahahahahaha..selamat menjalani rawatan...hehehehehe


4 comments:

azieazah said...

Betul lah, pengidap darah tinggi ni ramai yang boleh jaga makan. Tapi sukar untuk kawal stress.

Kena selalu bertenang la kan?

Unknown said...

kak zue bacaan sy kg tinggi 170/100
tp skang da ok ckit

Unknown said...

saya mmg tak mkn yg pelik2 tp nak kawal stress mmg payah kak azie...

Unknown said...

akk baru ni rasa mcmana patient darah tinggi mengalami penyakit tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...