Pages

Sunday, April 22, 2012

::cite ttg hikmah::

ari ni aku update dua cite skalik gus..sbb cite dh diperam beberapa ari so sebelum cite ni basi baik aku kuarkan lah...malam ari tu aku dpt berita yg gembira walaupun tk brp sronok sebenarnya..cite ttg anak buah aku la ni...budak2 skrg ni mmg tk nmpk jln penyelesaian lain ke klu ada ada mslh???asalkan ada mslh misti lari umah..asal tk dpt apa yg dihajati lari umah...bengang aku..aku yg dh smpai usia mcm ni pn tk pernah nk lari umah..patutnya aku lagik senang nk lari sbb tk de ssape yg halang tp tk pernah nk buat walaupun pernah jgk merancang..paling kuata ku buat pun diamkan diri dari dunia luar...hidup tanpe phone dan fb...itu aje yg aku buat tp dh cukup menyebabkan org sume ghisau...hehehehehe....

nak dijadikkan cite anak buah aku pun tergolong dlm golongan tu jgk...seminggu dia hilang..ayah dia,abang aku yg sulong ngan adik aku mcm org gile carik dia..aku tk diberitahu dr awal cume selepas 4 ari bdk ni tk de baru aku diberitahu...tp pas 2 ari tetiba plak budak ni balik umah and ayah dia alias abang aku yang kedua ni amik keputusan tuk kawenkan dia sbb dia dh prnh bgtau yg dia nak kawen...

bile adik aku bgtau berita ni aku pn happy la walaupun ada sket ghase marah tp jnji dia dah blk aku pun ok lah...so aku tnye adik aku "bile nk dikawenkan budak ni?" jawab adik aku bulan 5 5hb....terkedua aku dengar...klu ikut mmg sedeykan ble tarikh yg sepatutnya kte kawen tk jadik tp majlisnya tetap ada cume pengantinnya saje yg lain

tetibe aku  nmpk apa hikmah yg Allah berikan utk aku di sebalik sume yg berlaku..seperti kata adik aku semalam..."ida,ko mmg bagi hak kau pada anak2 lh..."mungkin ini hikmah yg patut aku terima..walaupun pd dasarnya aku sedey perkara tu jd tp skrg ni aku tau yg allah nk aku jd ibu saudara yg bertanggungjawab..bagi peluang kpd anak2 tuk bina hidup mrk dan aku akan bina hidup aku selepas mereka...sadisnya aku...

tak ape lah asalkan budak ni tk lari lagik...and pasni tanggungjawab abang aku pun selesai pas kawenkan budak2 ni..dan dia tk payah nk susah ati sgt sbb pasni pandai2 lah korang jalankan hidup korang..aku yg dh tua ni pun kadang2 buntu ni lagik korang yg muda belia kan???apa nak kata dah jodoh korang...apa pun aku tetap doakan yang terbaik utk dorang sbb dorang bukan org lain anak2 aku jgk...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...