Pages

Sunday, July 22, 2012

::Marhaban Ya Ramadhan::


Assalamualaikum dan slmt petang...mungkin belum terlewat tuk aku aku ucapkan selamat menyambut ramadhan kepada sume kengkawan aku...ramadhan kali ni amat aku tunggu sebab aku tk tau bila lg aku akan jumpa ramadhan so...marhaban ya ramadhan...

ari ni aku upload manyak cite dalam satu entry..bukan apa tp aku lupa nak update entry.so nak dijadikan cite ari jumaat lepas kat opis ada buat majlis hari lahir dan majlis menyambut ramadhan....kami collect sorang rm10 tuk makan2...so ada macam2 makanan masa ari tu...tp no pic dr aku sbb aku ngah berkabung amik gambar...maklumlah aku masih menjadi pesakit so berpantang buat mende2 yg boleh memenatkan diri...



semalam ari pertama kita berposa....aku bg doa berpuasa kot manalah tau ada antara kita ni terlupa... maklumlah mende buat setahun sekalik jea...pagi semalam aku bangun awal sebab nak masak tuk sahur...untuk anak2 yg balik bercuti....rasa seronok dapat masak tuk dorang walaupun aku belum sihat betul tp nengok dorang makan ngan penuh berseleraaku jd sgt sehat....inilah majik kan??

semalam jugak aku bawak budak2 ni g melaka..antara tujuan nak beli tiket bas dorang and nak belanje dorang buke posa kat luar tp penyudahnya kata anak aku dr abiskan duit kat tempat2 tu elok kite g pasar ramadhan beli makanan pastu buke kat umah jek..so aku pun ikutkan je lah...aku g pasar ramadhan kat peringgit sebab tk crowded sgt..pas kitaorang beli balik and tunggu masa berbuka...

so inilah cite aku sepanjang hari pertama berpuasa.ari ni aku masih berbuka ngan anak2 tp pastu aku berbuka berdua plak...ngan kawan seumah aku...ooooo lupa nak bgtau yg aku dh ada peneman malam kat umah aku ni..dia keje kat KOBEMAS so alhamdulillah aku tak bersendirian tahun ni menyambut ramadhan....

selamat menyambut ramadhan.moga2 amalan kita diterima oleh Allah swt..amiinnnnnn 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...