Pages

Friday, February 28, 2014

Bersesak Tapi Masih Degil

muncul entri kedua untuk ari ni.tiba2 datang perasaan rajin menulis walau tak ramai pun yang nak membaca blog ni...hehehehehehe...


 

entri kali ni berkisah kepada kedegilan sesetangah makhluk yang bernama manusia ni..seperti yang semua tau aku menaiki bas ulang alik ke pejabat.dan aku dah perhati mende ni dah lama.satu perkara yang aku nampak betapa degilnya manusia ni yang mana dalam keadaan bersesak dalam bas masih tak mahu memenuhkan ruang belakang yang kosong...punya usaha keraskan badan dan otak untuk kekal di posisi sedia ada..pastu boleh buat muka bangang tanpa perasaan.bersalah pun...dan maaf cakaplah kebanykkan mereka adalah warga asing yang menumpang cari rezeki kat Malaysia tapi berlagak seperti rakyat Malaysia pulak..aku menulis ni bukan sebab aku racist atau apa tapi ini yang aku lihat setiap hari pagi dan petang..bukan aku nak kata org kita ni takde yg buat tapi dari apa yg aku nampak mereka ini..mungkin org lain nmpk orang kita yang buat...maaflah kalau ada yang terasa dengan apa yg aku tulis ni..ini sekadar dari pemerhatian aku sahaja.

bagi akulah...tak kiralah siapa pun kita.dalam keadaan yang sebegitu keprihatinan amat diperlukan sebab bukan setakat kita sahaja yg nak balik ke rumah tapi orang lain juga mahu balik.kalau disuruh penuhkan ruang belakang yang kosong maka penuhkan saje...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...