Pages

Tuesday, February 25, 2014

Kisah Minggu Lepas

disebabkan dah lama tak balik kampung sejak kena kuarantin ni..so Jumaat lepas aku pun baliklah..itu pun selepas en SAYANG suh balik...katanya RINDU kat aku...hehehehhehehe..kembang pipi aku dengar en SAYANG suh balik sebab RINDU....

seperti biasalah...amik bas kul 6.30ptg dr TBS dan sampai dalam kul 8.45mlm...malam tu tak ke mana2 pun..cuma makan dan balik umah en SAYANG jenguk mak kejap....

so esok cam biasalah..petang tu plan nak kuar gi survey TV sebab TV kat umah en SAYANG rosak pula..so kami pun gi lah kat Ocean Jalan Hang Tuah tu..pas dah tengok kami pun gerak baliklah...elok jea nak kuar kat simpang Jalan Hang Tuah tu tetiba kenderaan rasmi kami terhenti....dah terdiam..tengok2 rantai motor putus pulak..mana nak cari bengkel motor kat tengah bandar ni ari SABTU pulak tu....penyudahnya...menolaklah en SAYANG sampai ke bengkel kat Jln Ong Kim Wee....meh nengok piclah...(dah panjang mukadimah aku ni)



inilah keadaan di bengkel...pomen tu ngah bukak rantai motor dan tukar segala yang berkaitan ngan rantai motor tu...aku ingat kalau rantai putus tukar rantai ajelah..rupanya kena tukar satu set sebab dah rosak..tu sbb rantai putus...baru aku faham...


inilah en SAYANG yang tanpa lepas mata dia memandang kenderaan rasmi kami...susah ati aje muka dia...cam dia pulak yg jadi pomen..
 
en SAYANG mmg sayang sangat kat motor dia ni...motor yg dia suka sangat2...suhlah beli motor lain mmg takdenye dia nak..katanya kalau motor tu ada yg yg baru dia akan beli tak mau jenama lain

kaki sapelah ni...camni pun boleh amik gambar..dahsyatlah ko zuraida...penyudah ari ni kena bayar RM135 untuk rantai yg putus..kata en SAYANG bengkel yg kitaorang pegi tu CEKIK DARAH...aku pun kata...mmglah mahal sebab bukan bengkel yg kita biasa..pomen tu pun tekan hargalah sbb kita bkn regular customer dia...bagi aku takpe mahal asalkan motor kami berfungsi dan boleh bawa kami ke mana aje...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...