Pages

Monday, April 14, 2014

Bihun Sup dan Burger Kahwin Setapak

entri bersambung...selepas membungkus kitaorang plan nak masak yang mudah dan cepat jadinya aku minta anak buah aku ke kedai beli barang untuk masak BIHUN SUP warisan kami...berhempas pulas kami masak dan akhirnya pukul SATU aku pun siap dan bolehlah makan.....tapi disebakan kelaparan dan kebuluran tak sempat amik gambar makanan tu terhidang cantik tapi dari tak ada makanya aku amik jugak pic ini...


adalah gmbar yang tidak seberapa ni...bihun sup ni simple sangat2..aku rasa tak payah aku tulis resepi pun korang dah boleh buat..cumanya kuah sup tu aku tumiskan perencah sup + kurma untuk sup pekat..yang lain seperti biasa tapi yang paling lengih nak buat adalah nak ceraikan ayam tu.....penat dan mengantuk


malamnya pulak kita orang gi makan burger kawin kat Taman Bunga Raya Setapak...burger kawin ni mcm burger bakar jugak bezanya cuma beger kawin tu takde roti beger...dan dagingnya tidak dibakar..mcm pic atas tu dari KIRI ATAS:CINCANG SOSEJ (sosej + fries) dan CINCANG KAHWIN (ada daging beger dan fries).KIRI BAWAH:BURGER AYAM (ada telur) dan WHOLE LOT (campuran daging beger dan ayam dan fries)istimewa kat BURGER KAHWIN ni kesemuanya dicurahkan kuah lada hitam...ini sitimewanya...dan kat sini ada air panas dan sejuk...

ada masa korang datanglah makan kat sini..hargan pun boleh tahan dengan isi perut poket korang..tak mahal tapi tak jugak murah

published!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...