Pages

Wednesday, October 23, 2013

::Mudahnya Ambil Ubat di PPUKM::

seperti yang korang tau aku memang pelanggan setia PPUKM sejak beberapa tahun yang lalu..kalau tak silap aku sejak 2003...dan apabila nak amik ubat ulangan sentiasalah bermasalah sebab nak kena beratur amik nombor dan tunggu giliran..tapi sejak awal 2013 aritu aku masuk program yang dipanggil PDA Farmasi atau dikenali  Panggil dan Ambil...apa maksudnya?????nama macam tak sedap jea kan..tapi inilah hebenarnnya....dah macam nak order kat McD plak...drive thru...


camni...sebelum aku nak amik ubat tu aku kena call no yang diberi pada kad ubat aku....so dia akan tanya bila dan pukul berapa aku nak datang amik ubat...so bila dah sampai kat hospital aku terus ke farmasi dan bagitau nama aku dan nah ubatnya pun dapat...so esok bermula operasi mengambil ubat...selalunya ubat aku adik ipar aku tolong amekkan...tapi kali ni aku nak pegi sendiri...nak tau caranya...esok aku bgtau yea...tapi bila dah buat PDA ni aku rasa yang lebih lama adalah nak cari parking berbanding amik ubat tu sendiri....sanggeh kan hospital zaman sekarang ni...akan datang aku tak taulah...ntah apa lagi improvisasi (kelas ayat aku...tak menahan)...yang dorang akan buat utk mudah pesakit

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...