Pages

Wednesday, October 19, 2011

~cite ttg putus kasih~

salam and selamat pagi.....

pepagi ni bukak je fb ada kengkawan aku yg cite psl putus kasih.....tetibe jgk aku nk buat entry psl putus kasih jgk..aku cite berdasarakan pengalaman aku sendiri.org lain aku tk tau tp klu tetiba ada yg terkena tempias dr cite ni aku mnta maaf bebanyak...spt yg aku dh kata dlm blog ni...tulisan aku tidak pernah berniat untuk menyinngung perasaan atau jiwa sesiapa pun...

berbalik pd cite pasal putus kasih ni....aku amik kata2 ni dr wall kawan aku kt facebook...(tq cik pah..)

"Jika benar kamu sygkan dia..maka lepaskannya..jika dia kembali padamu..maka dia adalah milikmu..jika tidak..dia bukan milikmu..♥"

"Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya..."

"Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati..." ♥

Bila difikirkan balik apa yg dh jd pd aku bbrp bulan yg lalu,ayat ni mmg aku kena telan dan sematkan dlm kepala otak aku yg degil ni....kalau betul kite sayangkan seseorang, melepaskannya pergi adalah tindakan yg paling wajar kita buat walaupun hati kita amat terluka dan tak sanggup untuk melepaskan dia....menyayangi dan mencintai dia bkn bererti dgn memiliki dia cukup sekadar kita tau dia bahagia dan gembira dan kita nmpak dia dari jauh....

Jadi, seperti mana aku tgk dia gembira ngan org baru,mcm tu jgk aku nk diri sendiri ni bahagia....jodoh aku mungkin bkn dengan dia...dia mungkin bkn yg terbaik utk aku walaupun pada ketika itu aku rasa mmg dia yang paling sempurna untuk aku..... jodoh  aku mungkin ngan org yg skrg tp jauh di lubuk ati aku sebenarnya aku inginkan benda yg lain....walaupun aku tau harapan aku ni mustahil..

Moralnya : bukan kita yg tentukan siapa jodoh kite pada masa depan....kalaupun kite sayang seseorang ngan sepenuh jiwa dan raga tp jika dh tertulis bkn dia yg diciptakan utk kita maka jln paling mudah adalah redha ngan takdir yg ditentukan untuk kita....jgn melawan takdir Allah sbb hanya Allah yg tau apa yg terbaik utk kite..........Allah adalah perancang yang Maha Hebat dan siapalah kita sebagai hamba-Nya melawan perancanganNya.....
doa bg mendekatkan jodoh....
ni plak doa mengatasi kekecewaan selepas putus cinta....
Nota:moga2 kite sume mendapat menfaat dr setiap apa yg berlaku dlm hidup kite seharian...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...