Pages

Tuesday, March 25, 2014

Belasungkawa:MH370 di Lautan Hindi

Sumber dari Wikipedia 

Lautan Hindi adalah lautan ketiga terbesar di dunia, meliputi sekitar 20% permukaan air Bumi. Di utara ia disempadani oleh selatan Asia; di barat oleh Semenanjung Arab dan Afrika; di timur oleh Semenanjung Malaysia, Indonesia, dan Australia; di selatan oleh Lautan Selatan. Lautan ini dipisahkan dengan Lautan Atlantik oleh 20° timur meridian, dan dengan Lautan Pasifik oleh 147° timur meridian.

Indian Ocean


Data

Luas Kawasan
  • Luas: 68,556 juta km²
  • Lautan: termasuk Lautan Andaman, Lautan Arab, Teluk Bengal, Great Australian Bight, Teluk Aden, Teluk Oman, Saluran Mozambique, Teluk Parsi, Laut Merah, Selat Melaka, dan sebagainya.
Panjang Pantai: 66,526 km
Titik ketinggian:
  • Titik terendah: Palung Jawa -7,258 m
  • Titik tertinggi: permukaan laut 0 m
Pelabuhan: Calcutta (India), Chennai (Madras; India), Colombo (Sri Lanka), Durban (Afrika Selatan), Jakarta (Indonesia), Karachi (Pakistan), Fremantle (Australia), Mumbai (Mumbai; India), Teluk Richards (Afrika Selatan)

 aku cuba membayangkan bagaimana untuk mencari bangkai sebuah kapal terbang di lautan yang sebegitu luas dengan cuaca dan ombak yang tidak menentu.bagai mencari sebatang jarum dalam timbunan jerami..Ya Allah,permudahkanlah mereka dalam usaha mencari mangsa yang terlibat

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...