Pages

Monday, March 10, 2014

Jimat Duit Bila Betulkan Motor Sendiri

salam dan selamat tengahari..disebabkan beberapa hari ni perasaan sayu dan sedih kerana misteri kehilangan kapal terbang milik MAS...dan ramai jgk kengkawan yang bercerita mengenai tu..so aku amek pendekatan lari sikit dari trending terkini...ini kisah yang berlaku semalam...selepas abang dan adik aku balik ke KL, en SAYANG pun cakap nak tukar cover set utk motor kami...so aku pun ikutkan aje...sebab cover set yg ada ni pun dah teruk sangat....tapi agak menjimatkan sebab en SAYANG buat sendiri..cuma beli barang dan dia betulkan sendiri..dan aku pun kata kalau macam ni tutuplah bengkel motor kalau semua orang boleh buat sendiri..hehehehehe....nak membuka dan memasang cover set ni amek masa lebih 3jam dan akibatnya kansel lah pulak nak berdating ngan en SAYANG...aku pun diam aje...takpelah asalkan dia bahagia...


inilah kotaknya...dan boleh korang bayangkan tak macamana aku pegang kotak ni dari Jalan Mata Kuching balik ke umah FMIL aku kat Bukit Katil..cam nak tertinggal jea aku rasa kat belakang...
 


inilah antara barang yang aku kelurakan tanpa aku tau kat mana perlu dipasang benda ni..tap warnanya menyerlah kan??kalau ikutkan aku nak pakai warna biru tapi takde..yang ada hanya merah cili dan ungu...tiada pilihan terpaksalah bersetuju dengan warna MERAH ni....dan en SAYANG memang nak pakai warna MERAH ni...hhhrrrmmmm....ikutkanlah...





inilah keadaan motor kami setelah dibaraikan badannya...macam mengerikan aje...rasa macamg jerangkung aje...rupa2nya begini aje motor kalau takde cover set kat badannya...yang mencantikkan motor adalah cover set...hahahahahahaha..gayat aku rupanya..






setelah mengambil masa selama lebih 3 jam akhirnya berubah lah pakaian motor kami...siap akhirmya..walaupun tak dapat berdating tapi gembira jugak sebab motor kami berubah dan sangat cantik...aku puas hati jugak...

itu saje kisah berlaku hari semalam...ada banyak yang berlaku sepanjang cuti lepas tapi disebabkan aku terlupa mengambil gambar so tak boleh lah nak bercerita..hukhukhuk....sedih pulak...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...