Pages

Wednesday, July 10, 2013

::Hari Pertama Ramadhan Tahun 2013::

salam dan selamat tengahari...baru sekarang berkesempatan nak update cerita ceriti kat blog ni...sebabnya di hari pertama berpuasa jadual aku penuh sarat pagi...mula2 ada training tentang LEGAL pastu mengadap internal auditor dari TIME our parent company...baru sekaranglah boleh berehat sebentar bersama Kit Kat..tapi bukan makan yek...hehehehe..aku berhajat kalau boleh nak update sekurang2nya satu cerita untuk satu hari...adakah cita2 ini akan tercapai?kita tunggu dan lihat..tapi cerita aku bukanlah tentang menu aku berbuka atau bersahur sahaja tapi merangkumi pelbagai kejadian yang berlaku sepanjanjang ari aku berpuasa....kalau nak cite bab makanan...blog aku ni bukan blog makanan pun..tapi lebih kepada catatan peribadi kan????so ikut aku lah apa yg aku nak cite...jangan marah cik jah...bulan2 pose ni kena banyak sabar...seperti kata Manager aku..."Im sorry CT,i know i shouldnt give you too much work today since this is you first day...but what to do CT..i terpaksa beri jugak....."so aku yang mendengar ni terpaksalah banyak sabar sebab ini dah memang keje aku...hehehehehe...

so selamat mengharungi hari pertama bulan Ramadhan ni dengan penuh kesabaran...seperti aku Ramadhan kali ni amat berbeza buat aku secara peribadi..di samping perut yang tetibe berbunyik....catatan sejarah aku amat berbeza...sampai ketemu lagi....


inilah makanan sahur kami sekeluarga pagi tadi...
nasi goreng + nuget ayam tempura + air teh o=ALHAMDULILLAH




dalam keadaan berpuasa ni kadang2 iman dan kesabaran sering tercabar tapi walauapa pun yang terjadi puasa tetap diteruskan...biar Allah yang tentukan sejauhmana markah penuh kita ari ni..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...