Pages

Friday, July 19, 2013

::Sana Sini Tentang Ashraf Muslim::


salam and selamat pagi Jumaat.....kenapalah aku letak pic si Ashraf Muslim ni???pepagi ni tetiba jea rasa nak cite pasal artis...cite tentang dia ni tak abis2 dari mula dia berjinak2 ngan perubatan Islam sampailah dia menikah dan menikah lagi......hebatnya budak yang nama Ashraf Muslim ni....aku tak faham kenapa kita perlu amik kisah sangat tentang dia ni???sebabnya bagi aku kalau nak dicerita tentang lelaki yang kawin lari ke Thailand ni mmg tiap2 hari ada...adakah sebab dia artis maka kisahnya dijaja ke hulu dan ke hilir???membuka setiap aib dan pekung dia hanya kerana peminat maukan kisah yang sebenar???kesalahan yang dia dilakukan hanya kerana dia kawin lari hingga ke Thailand seperti yang sume orang anggap tapi pernahkah kita fikir yang apabila aibnya disingkap kita juga melakukan kesalahan....

apa perlu rasa marah dan kecewa disiarkan untuk tatapan umum...aib suami adalah tanggungjawab isteri untuk menutupnya....bukan makin menebar luaskan..memang benar dia bersalah kerana menyembunyikan perkahwinan itu...tapi adakah si isteri tidak bersalah apabila membiarkan aib si suami di jaja???mana perginya falsafah perkahwinan yang menyatakan hal dalam selimut biar hanya suami dan isteri yang tau...panjang lebar aku bersyarah pagi ni...tapi jangan ada yang salah anggap pada aku...aku tidak menyokong perbuatan Ashraf kahwin lagi tapi aku juga tidak bersetuju Dayana meluahkan rasa seperti begitu...bagi aku kita ni cuma manusia biasa..melakukan kesalahan adalah biasa tapi utk tau kita manusia hebat atau tidak adalah cara bagaimana kita membetulkan kesalahan dan berdiri semula....jangan pernah menilai manusia itu hanya kerana kesilapan yang pernah dia buat tapi tengok cara bagaimana dia betulkan kesilapan dia...

sekian ceramah pagi ni...hehehehehehehe





dalam pada berhati-hati menjalani kehidupan terkadang terselit kekhilafan.bukan sengaja tapi tidak perasan itu silap...tapi sesetangah manusia mengatakan orang yang tidak buat kesilapan itu adalah manusia yang baik dan sepatutnya dicontohi...sedang manusia yang pernah buat silap terus dikecam dan ditindas keadaannya sehingga dia terbaring kaku...inilah resam manusia

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...