Pages

Monday, July 15, 2013

::Salam 6 Ramadhan::

 

hi.....hari ni hari keenam kita berpuasa...dalam diam dah hampir seminggu..bermaksudnya ada lagi 3 minggu lagi sebelum syawal menjelma...korang dah prepare keperluan tuk raya???aku belum lagi...minggu ni kot aku baru nak beli baju raya mengikut tema keluarga iaitu BIRU....

seperti biasa aku akan balik ke kampung setiap minggu tuk bersama sidia dan melihat rumah yang aku tinggalkan...so nak dijadikan cerita semalam merupakan hari hebat utk aku...maklumlah setelah sebulan aku di Kuala Lumpur baru semalam sidia mempunyai masa tuk hantar aku balik...seronoknya Allah saje yang tau...itu pun puaslah berderai air mata mintak masa sidia...akhirnya termakbul jgk...terima kasih ALLAH...terima kasih sayang....

 

so kami mulakan perjalanan menaiki bas Melaka Sentral pukul 12.10 pm....sampai di Melaka Sentral pukul 12.30pm dan naik Metrobus pukul 1.00pm..itulah waktu yang paling awal....takpelah kalau lewat pun sebab sidia ada kan????hehehehehe...sampai di TBS pukul 3.15pm...drebar bas ni bawak mmg ikut peraturan betul...dan kami trus beratur beli tiket balik ke Melaka utk sidia plak...setalah puas menunggu dapat jugak tiket pukul 6.00pm dan seperti kata staf TBS tu.."ini yang paling awal kak"...aku ok aje...asalkan dapat balik ke melaka...

dan seperti biasa kami habiskan masa berdua di TBS sementara menunggu bas..apa kami buat???apalagi..main game kat Tab sidia lah...nak tau game apa...meh aku tunjukkan...

 

inilah permainan yang merapatkan hubungan kami...setiap kali berjumpa ada aje logo baru yang kami cuba selesaikan...syok seh game ni..korang cubalah...jangan kerek kalau korang rasa korang boleh jawab...aku ni pun terkial2 nak tau apa jawapan tuk kesemua logo tu...

 pas dua jam...tiba masanya untuk sidia pulang...tetiba datang plak perasaan sedih nak bagi sidia balik...tapi apa nak buat kan...kami patut bekorban rasa...aku lepaskan dia balik dgn perasaan bercampur2....dan aku dijemput adik kesayangan aku balik dan kitaorang pun pegilah PARAM kat Pantai Dalam ni...memang syiok oooooo....

oklah jumpa lagi...panjang betul entri aku ari ni...aku nak rehat sekejap yea..sebab mata mengantuk..jumpa lagi

dalam kegembiraan sidia berada disisi terpaksa jugak akur yang kami ini tinggal di berlainan arah..maka di Ramadhan ini aku belajar menguatkan perasaan agar mampu bertahan kerana inilah perjuangan aku untuk bangkit semula dari kegagalan.biar semua masih ingat akan kesilapan aku tapi aku akan berusaha untuk terus bangkit...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...