Pages

Friday, July 12, 2013

::Salam Jumaat 3 Ramadhan::


 

 salam dan selamat pagi..dalam tak sedar dah tiga hari kita berpuasa..nak aku kata dekat nak raya mmg tipulah...tapi apa2 pun kita sume dah menjalani ibadahnya dgn sesempurna yang mungkin..pulangkan kepada Allah utk semua perhitungan....bukan kita sebagai manusia yang menghakimi ibadah seseorang itu dapat markah penuh atau pun takde markah langsung..ingat yek kawan2....

juadah berbuka kami sekeluarga semalam amat ringkas masak lemak daging dan rebung,sambal telur rebus, sosej goreng dan air strawberi....tak dilupakan kurma..tapi seperti biasa non ada foto yea...maaf kawan2...

selalunya ari jumaat mmg hari yang ditunggu2 oleh sume yg bergelar pekerja sbb esok dah cuti...tapi maaflah bagi sesiapa yang bekerja 5 1/2 seminggu ataupun yg bekerja syif...minggu ni aku hepi sket sbb blh balik kg..yeayeayea...big boss dah balik makanya aku pun bolehlah balik....bagi sesape yang nak balik kg minggu ni hati2 yek....

 

balik kampung ni bukan semestinya balik nak menyambut syawal jek..tapi mungkin lebih kepada agenda kekeluargaan..berbuka puasa di kampung halaman lebih menyeronokkan berbanding berbuka di perantauan....di umah kita mmg segalanya yang terhebat...rindu plak ngan umah aku...dah dua minggu aku tak jenguk...masih berbau umah atau dah berbau lain...malam nanti aku nengok...tak sabar nak tunggu pukul 4.30ptg...



dalam keriangan pulang ke kampung,terselit suatu perasaan...bahagiakah aku tinggal di perantauan sedang jiwa raga aku masih di kampung halaman???

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...