Pages

Friday, December 13, 2013

::Swiss Garden Resort & Spa Kuantan::

seperti yang korang tau minggu lepas aku bercuti di negeri Pantai Timur iaitu PAHANG..dalam pada monsun ni kami cari pasal bercuti ke negeri yang dilanda banjir...aku tawakal jea masa nak ke sana sebab aku tau ada banjir tapi alhamdulillah dipermudahkan...disebabkan aku tak nak lalu SEGAMAT sebab katanya laluan tu banjir so kami pun menghala ke Lebuhraya Pantai Timur melalui Lebuhraya PLUS...lalu highway ni memang mudah tapi yang tak tahan adalah tol...

kitaorang bergerak kuar ke tol dalam kul 9.30 pagi pas amik kek kat kawan2 aku...tima kasih yea korang sebab sudi jual kek kat aku ni....dah melalut pulak....so dalam kul 10.30 pg kot aku berhenti makan kat RNR Seremban sebab dah kebulur..dari petang semalam tak makan...

sambung perjalanan ke KUANTAN kul 11 pagi dan sampai kt SWISS Garden ni kul 4.30ptg dan terus check in..hotel ni memang sangat best...tapi foto bilik aku non ada sebab fon aku out of battery....tapi yang buat aku berkenan adalah kolam renang dia yang sangat besar (dan dalam...1.5 meter hokey..and aku cuma bermain di gigi air jea..sebab tinggi sangat kan)




ini pandangan dari luar bilik aku...ada nampak kan nama SWISS GARDEN RESORT....tersenget sikit tapi asalkan nampak hokey....



ini pandangan dari atas ke bawah pulak..aku duduk mengadap laut tapi tak boleh ke laut sebab ombaknya sangat besar....ngeri aku nengok...kat bawah tu jugak ada GARDEN TERRACE...tempat nak bekpes esok...




and kolam renang yang sangat besar..ada tuk kekanak jugak...aku nak jea mandi kat tempat kekanak tu tapi malu lak sesangat....cantik gila hotel ni...berbaloi la tapi agak mahal jugak sebab bilik aku RM330.60 semalam termasuk cukai ok..seb baik org sponsor..and korang pun nampak laut kot..tapi tak boleh mandi laut..sedeynya...

kalau korang berhasrat nak ke sini boleh aje KLIK... kat bawah ni pun ada peta nak ke sini...aku nasihatkan korang lah..kalau korang dari arah SELATAN lalu aje lah Jalan Segamat-Kuantan sebab lebih dekat..tapi kalau korang dari arah KL dan ke UTARA baik lalu LPT (Lebuhraya Pantai Timur) tapi ada tol la...dan jalan sangat bahaya sebab lopak sepanjang perjalanan...selamat bercuti

satu yang aku boleh cakap..kat Kuantan ni banyak yang menarik..macam KUANTAN River Cruise tapi aku tak boleh nak naik sebab kat sini kan banjir...so kurang cerdiklah kalau aku nak jugak naik river cruise tu...apa pun korang kena pegi Kuantan masa sebelum monsun..berbaloi nak berjalan...tak macam aku...pegi masa banjir satu hape tak dapat...sadis...SELAMAT DATANG KE SWISS GARDEN RESORT & SPA KUANTAN...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...