Pages

Monday, December 24, 2012

::Cuti2 Malaysia Part 7::

aku bercadang untuk menamatkan penceritaan ni pada entry yg ini tapi tak boleh plak sebab masih ada banyak tempat yg blm dimuatnaik so aku teruskan dengan episod yg ketujuh....perjalanan kami diteruskan ke Taman Perbandaran Tengku Anis...Tengku Anis ni merupakan Raja Perempuan Kelantan iaitu bonda kepada Sultan Kelantan yg memerintah sekarang ni...aku x tau apa yg ada kat taman ni tp kite nengok aje lah...menarik atau kurang menarik tempat ni...

 
inilah peta laman di taman tu..namapk di peta seperti besar tp keluasannya taklah besar sangat seperti yg aku jangkakan....tapi aku tak upload banyak foto dlm entry ni sbb dh byk sgt foto plak...nantilah aku upload dlm fb plak...hehehehehe

 
 
 
 
 
 
 
 
 
kat taman ni jugak adalah 4 jenis binatang yang ada...ada rusa,merak,monyet ngan burung2 yg pelbagai jenis..ada jgk katanya taman tema air tp sepanjang menjelajah aku tak nampak plak taman tema air tu...


 
 
 
 

kat taman di negeri korang ada papan tanda etika berpakaian ke...mesti takde kan...tapi kat kelantan ni ada papan tanda tatacara berpakaian di taman perbandaran tengku anis ni..jgn memain..korang bacalah sendirik...
 
pas dari sini sini kitaorang menuju ke Pantai Geting tuk nengok matahari terbenam...sebagai memenuhi hajat aku sbb masa kat pantai cahaya bulan kelmarin takde matahari sbb hujan turun.....walau pantai geting ni tak semeriah pantai cahaya bulan tapi korang boleh jugak jadikan ianya satu kunjungan bila ke kelantan...boring jugak kalau slalu sgt ke pantai cahaya bulan tu...



inilah rupanya pantai geting ni....kita boleh mendekati pantai walaupun ombaknye besar...berbeza ngan pantai cahaya bulan sbb penuh ngan batu batuan....



inilah sunset yg aku tunggu...cantik sungguh ciptaan Allah...berkesempatan jugak aku melihat matahari ni....dapat jugak aku nengok dari awal hingga akhir matahari tu...


ini adalah kerabu maggi...jangan memain..slalu maggi dibuat secara berkuah ataupun digoreng tp kat sini keistimewaannya adalah kerabu maggi..boleh jugak nak dibuat kat umah cuma ada satu elemen yg xde ialah bahan rahsia pemilik resepi ni...aku dah tanya tp tiada jawapan..so boleh nak buat cuma akan ada satu kekurangan rasa sikitlah...





gaya kami menikmati kerabu maggi ni...macam org tak pernah makan maggi kan??tapi seronok jugak..makan sambil menikmati angin laut cina selatan....sampai tak duduk..makan ngan berdiri di tepi laut

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...