Pages

Wednesday, December 26, 2012

::Final Episode Cuti2 Malaysia::

inilah episod akhir pengembaraan kami di kelantan...macam drama berepisod plak...ada banyak siri...tapi ini yg akhir jgn risau ler...kalau korang rasa boring plak baca kisah aku..bukan senang aku nak wat entry berepisod ni...


pas dari pantai geting kitaorang menghala ke Kota Bharu Mall atau dikenali ngan nama KB Mall..nak masuk dalam ni agak pelik sikit...kalau masuk mall ni pas maghrib mana2 perempuan Muslim yg tidak bertudung dinasihatkan membawa dan memakai tudung bagi mengelakkan disaman oleh penguatkuasa MPKB....so beringatlah korang yek...

 
 

kat dalam KB Mall ni kitaorang cuma berjalan2 ngan makan aiskrim jek...nak beli barang kat sini mmg tak lojik sbb nama pun shopping mall barangnya pun lebih kurang sama jek ngan yg ada kat Melaka...pastu kitaorang pun balik tuk rehat dan teruskan perjalanana terkahir sebelum pulang ke Melaka...negeriku sayang...hehehehehe


 
perjalanan hari akhir aku 'menziarahi' sekali lagi pasar siti khadijah tuk tawaf yg akhir...tawaf selamat tinggal ni....kitaorang pegi sini dah tengahri sebab pagi tu hujan lebat...nak jalan tak best...

 
 
inilah antara yg anak buah aku snap foto kat dalam tu..tak tau kenapa gambar udang tu jugak yg diambil..mungkin sbb udang tu besar kot....
 
 
 
kuih yg atas tu nama gelembung boya ikut sebutan org kelantan walaupun tercatat gelembung buaya tp mungkin sbb nak sebut buaya tu macam pelik jd tersebut lah bpya...sedap kuih ni macam dodol tp berwarna dan berperisa...

 
 
 
masa ni muka aku dah mmg kepenatan...kaki dah tak larat nak berdiri dana berjalan...singgah kat sini nak beli sehelai lagi jersi tuk anak buah aku dan cenderahati utk kengkawan kat opis....


aku plak terberhenti kat kedai ni..mmg gila kalau dah terserempak ngan kedai kain sutera...cantik kan...ziarah yg lain akan aku rembat kain ni sehelai dua...tunggu yek...aku dah siap kawtim ngan akk kedai ni..mmg murah giler....seb baik aku belum giler....

 
inilah kenderaan besaryg akan bawak aku ngan anak2 buah balik ke melaka...besar kan kenderaan kitaorang...muat kalau nak bawak byk2 beg..bas budaya DAR 487...

 
inilah antara beg aku...masa aku datang bawak satu beg setiap sorang tp bila balik nah tambah beg besar LV lagik tau...penuh dlm beg tu


ini aku yg dah kepenatan sepanjang 4 hari bercuti...dah kehabisan tenaga dan kekeringan wang di poket...hehehehehehe...

 
 
 

mereka2 di terminal bas kota bharu....masa utk meninggalkan yang tersayang di Kota Bharu..lain kali kita jumpa lagi yek...
 

2 comments:

azieazah said...

Saya pernah shopping dalam hujan di Pasar Siti Khadijah dan Wakaf Che Yeh. Best juga.

Kelantan best utk shopping. Makan pun murah!

Unknown said...

setuju ngan akk...poket blh kering kalau ke sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...