Pages

Monday, December 24, 2012

::Cuti2 Malaysia Part 6::

cite aku bercuti ni dah macam drama bersiri plak...ni episod yg keenam tau..saje jek nak memanjangkan cite..so kita sambung lagi la....ini cite pada ari ahad....kitaorang cadang nak keluar pagi tapi hujan turun ngan lebatnya maka rancangan tertunda la..terpaksa tunggu sehingga hujan berhenti...so dalam pukul 11.30 kitaorang pun keluar ke Pengkalan Kubor...tuk tengok apa yg menarik kat sana...bukan membeli pun sbb aku dah bersedia tuk kosongkan purse di Tak bai jadi di Pengkalan Kubor hanya survey harga saje...hehehehe

 
 
 
inilah kami pelancong tempatan yg datang singgah di pengkalan kubor..masa aku ke sini orang tak ramai pun mungkin sbb dorang lebih suka ke Rantau Panjang....aku ke sini pun sbb pengkalan kubor dekat ngan Tak Bai...pas zuhor kitaorang akan menyeberang..so moh nengok foto kami di atas bot yek...

 
 
 
 
kat atas tu foto kami ketika masih memijak bumi kelantan sbb kejap lagi kitaorang akan berada di atas perairan antarabangsa...tambang utk ke Tak Bai cuma RM4 pergi dan balik...kitaorang ngah tunggu turn tuk naik bot dan menyeberang..hehehehehe

 
 
 
ini plak semasa di atas bot..pengalaman menarik tuk aku sbb sampai jugak hajat nak ke Tak Bai...boleh dilihat dari senyum aku yang lebar tu...

 
ini aku di tanah Tak Bai....mmg happy walaupun dalam kepala masih sarat tapi aku seperti lupa akan masalah yg ada...Tak Bai menjanjikan sesuatu utk kaki shopping spt aku...

 
 

mereka jugak hepi di sini lebih2 lagi anak kesayangan aku tu...dapat jugak dia merasa ke LUAR NEGARA walaupun hanya setakat di THAILAND...perjalanan pengembaraan yg menarik...dan penuh kegembiraan

 
 
ini aku kat kedai tudung.mata ngah berpusing,berpinar nengok tudung2 yg pelabagi jenis ngan pelbagai harga yg mampu milik oleh semua orang..seb baik poket aku cuma cukup tuk membeli belah..kalaulah ada banyak mmg aku beli dan jual semula kat opis ...memborong aku kat kedai tudung ...tak pernah aku buat sebelum ni...

 
aku yang kepenatan selepas dua jam menjelajah Tak Bai...foto barang2 yang dibeli non ada sbb terlalu excited membeli...aku mmg cadangkan korang pegilah ke Tak Bai tuk membeli belah sbb harga yang ditawarkan amat berbeza ngan yg ada di Wakaf Che Yeh..kalau korang kata barang kat Wakaf Che Yeh murah kat Tak Bai jauh lebih murah..memang berbaloi..tapi korang kena ada orang yg bwk...


inilah orangnye yg bawak kitaorang ke sini namanya Abang Di..orangnya pemalu..jadinya foto yang diambil hanya dari belakang sahaja...brader ni akan tanya apa kita nak beli dan dia akan bawa kita ke kedai yang sepatutnya...memang sangat awesome...


 

masa utk kembali ke tanah asal kami...yg pastinya aku akan kembali ke Tak Bai tuk kali kedua ngan misi lebih hebat....

2 comments:

azieazah said...

Amie, saya pun tingin nak rasa pengalaman shopping ke luar negara macam awak. Sebab saya pun suka gi Kelantan gak!

Unknown said...

luar negara sangatlah kak...tapi memang happening shopping kat sini sebab terlalu berbeza harganya..akk pergilah baru tau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...